Comprising a collection of paintings, sculptures and other objects acquired by Jane and Richard Reynolds, often from young artists from the 1960’s onwards.

93.02 Large Satsuma-Ware Vase

93.02 Large Satsuma-Ware Vase

 

English

Catalogue Number 93.02

Japanese Satsuma-ware with a gilded polychromatic overglaze design made circa 1890.  63 cm. High by 33 cm. wide. 

Elaborately decorated pottery from the Satsuma province in Japan has been made there using the local yellowish clay for many hundreds of years with a reputation amongst the highest of Japanese producers. Following the slow beginnings of trade between Japan and the West in the middle of the nineteenth century, Japanese ceramics became popular in Europe and America, promoted by such events as the great Paris Exhibition of 1867. Production was increased to meet the higher demand with unfortunately the detrimental effects of mass-production. In addition to the lowering of quality for export, the Japanese producers, to the despair of the purists who saw it as a betrayal of the Japanese tradition, attempted to appeal to what they thought was ‘western’ tastes. The results are well demonstrated with this, quite frankly, rather vulgar vase, with its stylised decoration and gilded ‘classic’ handles. We bought it from The Tao (see 90.02) at 59, Smith Street, Warwick in 1993.

Spanish

Número de catálogo 93.02

Vajilla japonesa de Satsuma con un diseño policromado dorado sobreesmaltado realizado hacia 1890.  63 cm. De alto por 33 cm. de ancho.

Un jarrón japonés Satsuma grande, con un diseño policromático dorado sobre esmalte, fabricado aproximadamente en 1890. Mide 63 cm de alto por 33 cm de ancho. Su número de catálogo es el 93.02.
“La elaborada cerámica decorada de la provincia de Satsuma, en Japón, se ha venido haciendo allí durante cientos de años utilizando la arcilla amarillenta local, gozando de gran reputación entre los más altos productores japoneses. Tras los lentos comienzos del comercio entre Japón y Occidente a mediados del siglo XIX, la cerámica japonesa se hizo popular en Europa y América, promovida por eventos como la gran Exposición de París de 1867. La producción se incrementó para satisfacer la mayor demanda, pero desafortunadamente con los efectos perjudiciales de la producción en masa. Además de la disminución de la calidad para la exportación, los productores japoneses, ante la desesperación de los puristas que lo veían como una traición a la tradición japonesa, intentaron apelar a lo que pensaban que eran gustos "occidentales". Los resultados se comprueban bien con este florero bastante vulgar, francamente, con su decoración estilizada y asas doradas "clásicas". Lo compramos en The Tao (ver 90.02) en Smith Street, 59, Warwick, en 1993”.

 
97.10 Portrait of a young lady

97.10 Portrait of a young lady

88.08 Carried Away

88.08 Carried Away