Comprising a collection of paintings, sculptures and other objects acquired by Jane and Richard Reynolds, often from young artists from the 1960’s onwards.

04.02 / 04.03 Large Sky 1 and Large Sky 2

04.02 / 04.03 Large Sky 1 and Large Sky 2

 

English

Two large cloudscapes using oils on canvas by English artist Jane Butcher (1951–2022) painted in 2004. Unsigned.  Framed.  Both are 212 cm high by 119 cm wide. 

Jane Butcher gained a BA in English literature at Warwick University, and then later gained a further BA as a mature student at The City and Guilds of London Arts School.  We bought these pictures from the artist at her degree show in June 2004.  The following is taken from her notes which accompanied the show:- ‘Cloudscapes which dwarf the land and humble man’s cityscapes, work as a metaphor for the changing nature of existence in space and time, of mutability and of the power of natural forces. Painters of the sublime – Friedrich and those in the American Sublime movement, and the timelessness inherent in the American abstract expressionist’s works have especially informed my looking and my thinking about what it is I want to paint. Mood is important and a recent trip to the USA, being in the Rothko chapel, confirmed this. I am aware that my choice of subject matter is hardly modern and that many of the artists that I particularly revere are not 21st century figures, such as Turner and Constable. 

Spanish

Gran cielo 1 y Gran cielo 2

Dos grandes paisajes de nubes utilizando óleos sobre lienzo de la artista inglesa Jane Butcher (1951-2022) pintados en 2004. Sin firmar. Enmarcados. Ambos miden 212 cm de alto por 119 cm de ancho. 

Jane Butcher obtuvo una licenciatura en literatura inglesa en la Universidad de Warwick, y luego obtuvo otra licenciatura adicional como estudiante veterana en The City and Guilds of London Arts School. Compramos estas obras a la artista en su exposición de grado en junio de 2004. Lo siguiente está tomado de sus notas que acompañaron la exposición: “Paisajes de nubes que empequeñecen la tierra y los paisajes urbanos del hombre humilde, funcionan como una metáfora de la naturaleza cambiante de la existencia en espacio y tiempo, de la mutabilidad y del poder de las fuerzas naturales. Pintores de lo sublime: Friedrich y los del movimiento Sublime estadounidense, y la atemporalidad inherente a las obras del expresionista abstracto estadounidense han influido especialmente en mi forma de mirar y pensar sobre qué es lo que quiero pintar. El estado de ánimo es importante y un viaje reciente a los Estados Unidos, estando en la capilla de Rothko, lo confirmó. Soy consciente de que mi elección de temas no es moderna y que muchos de los artistas que particularmente venero, como Turner y Constable, no son figuras del siglo XXI. 

 
22.08 Lemons

22.08 Lemons

02.38 This be the verse

02.38 This be the verse