Comprising a collection of paintings, sculptures and other objects acquired by Jane and Richard Reynolds, often from young artists from the 1960’s onwards.

01.17 Hell

01.17 Hell

 

English

A picture in oils on canvas by English artist Jane Ward painted in the period December 2000 to June 2001. Unsigned. Framed.    195 cm high by 235 cm wide. 

This is the second of three works from the degree show of Jane Ward when she graduated from Ruskin College, Oxford in July 2001. The other two are 01.16 ‘The Curtain’ and 01.18 ‘A Heavenly Scene’. We bought all three direct from the artist at her show. A letter from Jane dated 7th July 2001 contains the following:-  The humour in this picture is there as a way of introducing a theme which is very serious, that is contemporary society’s obsession with superficial perfection – youth, beauty and celebrity.  It depicts a mischievous cherubic child amidst a Dante-esque vision of Hell (I visited the Royal Academy to see Botticelli’s illustrations for the ‘Divine Comedy’ around this time). The child is apparently very happy here and seems unaware of his fate, trapped in a never-ending cycle of misery which is hidden from him while he is caught up in his own happiness.’ 

Spanish

Infierno

Cuadro al óleo sobre lienzo de la artista inglesa Jane Ward pintado en el período de diciembre de 2000 a junio de 2001. Sin firmar. Enmarcado. 195 cm de alto por 235 cm de ancho. 

Esta es la segunda de tres obras de la muestra de grado de Jane Ward cuando se graduó en el Ruskin College, Oxford, en julio de 2001. Las otras dos son 01.16 “El telón” y 01.18 “Una escena celestial”. Compramos las tres directamente a la artista en su muestra. Una carta de Jane, fechada el 7 de julio de 2001, contiene lo siguiente: El humor en esta imagen está ahí como una forma de introducir un tema que es muy serio, como lo es la obsesión de la sociedad contemporánea con la perfección superficial: la juventud, la belleza y la celebridad. Representa a un niño querubín travieso en medio de una visión del infierno al estilo de Dante (visité la Royal Academy para ver las ilustraciones de Botticelli para la 'Divina Comedia' en esta época). Aparentemente, el niño es muy feliz aquí y parece inconsciente de su destino, atrapado en un ciclo interminable de miseria que se le oculta mientras está atrapado en su propia felicidad. 

 
01.18 The Heavenly scene

01.18 The Heavenly scene

83.03 A collection of Christmas cards

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