Comprising a collection of paintings, sculptures and other objects acquired by Jane and Richard Reynolds, often from young artists from the 1960’s onwards.

06.05 Bat flu

06.05 Bat flu

 

English

A large painting using acrylics on canvas (and felt-tipped pens) by British artist Nicola Williams (1979 -   ). Not signed. Framed. 184 cm high by 205 cm wide. 

Scottish born Nicola Williams gained he degree in Fine Arts at Aberdeen University, and went on to achieve her Master's degree at the Royal College of Art in 2006. We bought this picture, and two others by her (06.06 Birds and 06.07 Sunny Wilderness) at the conclusion of her degree show at the RCA in July 2006. Details of her subsequent career can be found at her website www.nicolawilliams.net   

Fellow artist and curator Stephanie Moran has written :- ‘Williams' paintings pick at emotional scabs - that mental revisiting the site of the trauma which is necessary to recovery; they seem to be positioned within the process of healing. The work re-envisions sublimely, the gaps are there for the viewer to fill in, the wound as trace of action embodying the memory of an event.’ 

Spanish

La gripe del murciélago

Una pintura de buen tamaño, utilizando acrílico sobre lienzo (y rotuladores) de la artista británica Nicola Williams (1979 -). No está firmada, pero sí enmarcada. Mide 184 cm de alto por 205 cm de ancho. 

Nicola Williams, nacida en Escocia, se licenció en Bellas Artes en la Universidad de Aberdeen y obtuvo su maestría en el Royal College of Art (RCA) en 2006. Compramos esta obra y otras dos suyas (06.06 Birds y 06.07 Sunny Wilderness) al finalizar su exposición de grado en la RCA en julio de 2006. Los detalles de su carrera posterior se pueden encontrar en su página web www.nicolawilliams.net  

La también artista y curadora Stephanie Moran ha escrito: Las pinturas de 'Williams toman costras emocionales: esa revisión mental del sitio del trauma que es necesaria para la recuperación; parecen estar posicionados dentro del proceso de curación. La obra vuelve a imaginar de manera sublime, los espacios están ahí para que el espectador los rellene, la herida como rastro de acción que encarna el recuerdo de un evento. 

 
01.13 A 'Plashinitza'

01.13 A 'Plashinitza'

99.05 Jonathan Ross

99.05 Jonathan Ross