06.06 Sunny wilderness
English
A large painting using acrylics on canvas by British artist Nicola Williams (1979 - ). Not signed. Framed. 184 cm wide by 184 cm high.
Bought from the artist in July 2006 at her degree show at the Royal College of Art, together with 06.05 ‘Bat Flu’ and 06.06 ‘Birds’. The American art critic Thomas McEvilley wrote:- “Nicola Williams' work addresses the wound in the paint's textures of welts, scars, drips, sagging and stretch marks, bruises and lumps. They are bright and glossy as fresh scabs and bruises. Williams uses tabloid and magazine images, the everyday sensational and horrific mundane cut and pasted, re-visioned in a makeover of technicolour paint. The wounds in the painting ground are also the lacunae of the text; the fragmented images are like cautionary fairy tales set in post-industrial landscapes. The spiky lines of pylons and trees cut into the landscapes menacingly. The cut down or uprooted trees seem to call a warning – a suspenseful premonition of loss of innocence. The lurid, acid colours of the landscapes are like scars of pollution, in all of its posthuman horror.
Spanish
Desierto soleado
Una pintura de buen tamaño en acrílico sobre lienzo de la artista británica Nicola Williams (1979 -). Sin firmar. Enmarcada. Mide 184 cm de ancho por 184 cm de alto.
Comprado a la artista en julio de 2006 en su exposición de grado en el Royal College of Art, junto con el 06.05 “La gripe del murciélago” y el 06.06 “Pájaros”. El crítico de arte estadounidense Thomas McEvilley escribió: “El trabajo de Nicola Williams aborda la herida en las texturas de la pintura de ronchas, cicatrices, goteos, flacidez y estrías, moretones y bultos. Son brillantes y relucientes como costras y moretones frescos. Williams utiliza imágenes de tabloides y revistas, el corte y pegado mundano sensacional y horrible de todos los días, revisado en un cambio de imagen de pintura tecnicolor. Las heridas en el suelo pictórico son también las lagunas del texto; las imágenes fragmentadas son como cuentos de hadas aleccionadores ambientados en paisajes posindustriales. Las líneas puntiagudas de pilones y árboles cortan amenazadoramente los paisajes. Los árboles cortados o arrancados parecen expresar una advertencia, una premonición llena de suspense de la pérdida de la inocencia. Los colores espeluznantes y ácidos de los paisajes son como cicatrices de la contaminación, en todo su horror posthumano.