92.01 Cathedral
English
A section of printed fabric made in the 1970's by Arthur Sanderson and Co. from a design by John Piper, mounted and framed. 116 cm. wide by 114 cm.
high.
The importance of John Piper has already been dealt with in relation to the print of Llangofflan Chapel (89.03) and his connection to the re-built Coventry Cathedral, whose re-dedication in 1962 (with Benjamin Britten's 'War Requiem') I was fortunate enough to attend.
A large part of his prolific output was related to buildings, and in particular to church architecture. In the 1970's, he worked with the Sanderson fabric company producing furnishing fabrics, and this is an example of one such fabric produced by screen printing four colours, black, brown, beige and white onto a green glazed cotton material. The repeat pattern depicts the façade of a gothic cathedral, possibly in France where he did a lot of work, but whose identity remains a mystery. We were given this as being too big when they moved house, by two conservator friends of Jane (Helen and Robert, whose surname I forget) who, from the dedication on the reverse were in turn gifted it by two other co-workers, It says "Greater love hath no man than that he should unpick a John Piper textile! Thanking you for a wonderful works outing to Kemscott Manor on the 12th May 1989. Love as always, Andy and Judith".
Spanish
Catedral
Número de catálogo 92.01
Una sección de tela impresa hecha en la década de 1970 por Arthur Sanderson and Co. a partir de un diseño de John Piper, montada y enmarcada. Mide 116 cm de ancho por 114 cm de alto
La importancia de John Piper ya se ha tratado anteriormente en relación a la lámina de la Capilla de Llangofflan (89.03) y su conexión con la reconstruida Catedral de Coventry, a cuya re-dedicación en 1962 (con el 'Réquiem de Guerra de Benjamin Britten') tuve la suerte de asistir.
Una gran parte de su prolífica producción estuvo relacionada con edificios, y en particular con la arquitectura eclesiástica. En la década de 1970, trabajó con la compañía de telas Sanderson produciendo telas para muebles, y este es un ejemplo de una de esas telas producidas por serigrafía de cuatro colores: negro, marrón, beige y blanco sobre un material de algodón satinado en verde. El patrón de repetición representa la fachada de una catedral gótica, posiblemente en Francia, en donde hizo muchos trabajos, pero cuya identidad sigue siendo un misterio.
Nos lo regalaron por ser demasiado grande, cuando se mudaron de casa, dos amigos conservadores de Jane (Helen y Robert, cuyo apellido olvido) a quienes, a su vez, vista la dedicatoria del reverso, les fue regalado por otros dos compañeros de trabajo. La dedicatoria dice: "Nadie tiene mayor amor que el que debe descoser un textil de John Piper". En agradecimiento por una maravillosa salida a Kemscott Manor el 12 de mayo de 1989. Con cariño, como siempre. Andy y Judith”.