87.04 Peasant woman
English
Watercolour and Gouache on paper, by Roy Morris (1890 – 1967). Gilt framed, 32 cm. high by 21 cm.wide.
This picture is a way of introducing Julie Collino (b. August 1940), who for a period was an important influence on our collecting activities. She was an artist in her own right, painting mainly still life’s, who in her later years established a small art gallery on the ground floor of 15, Glendower Place, South Kensington, not very far from where we lived in London. She concentrated on a particular sector of the art market, dealing in pictures and other objects by artists who were not well known, but who she judged to have real artistic quality, and which were moderately priced (this latter, of course appealed to Jane and me!). Jane valued her ‘eye’ and her judgment, and this was the first painting which we bought from her in 1987, to be followed by fifty or so others in the following 15 years. This portrait, believed to have been painted in the 1930’s, shows a strong woman with wary eyes. It is signed en verso by the artist.
Spanish
Mujer Campesina (Price room)
Número de catálogo 87.04
Acuarela y gouache sobre papel, de Roy Morris (1890 - 1967). Marco dorado. Mide 32 cm de alto por 21 cm de ancho.
Esta imagen es una manera de presentar a Julie Collino (nacida en agosto de 1940), que durante un tiempo fue una influencia importante en nuestras actividades de coleccionismo. Era una artista por derecho propio, que pintaba principalmente bodegones, y que en sus últimos años estableció una pequeña galería de arte en la planta baja del nº 15 de Glendower Place, en South Kensington, no muy lejos de donde vivíamos en Londres.
Se concentró en un sector particular del mercado del arte, especializándose en pinturas y otros objetos de artistas que no eran muy conocidos, pero a los que ella consideraba que tenían una calidad artística real a un precio moderado (esto último, por supuesto, apelaba a Jane y a mí!). Jane valoró su "ojo" y su juicio, y esta fue la primera pintura que le compramos en 1987, a la que le siguieron cincuenta o más en los siguientes 15 años.
Este retrato, que se cree que fue pintado en la década de 1930, muestra a una mujer fuerte con ojos cautelosos. El artista firmó el cuadro por detrás.