22.09 Gems
English
A painting, using oils, cold wax, marble dust and mosaics on canvas, by English artist Liz Spooner (1953 - ) created in 2003. Signed. Unframed. 90 cm by 90 cm.
This picture, gifted by the artist, was painted for the Foundation’s 20th Anniversary Exhibition. Liz, who moved to Menorca in 1990, is a well-respected member of the artistic community. There are three others of her works in the Foundation’s collection – 19.01 ‘Tree of Life’, 20.01 ‘20 Mosaics’ and 20.05 ‘Bougainvilleas’. She wrote the following about this piece:- The organic patterns on the rocks and other natural forms in the landscape have always been of interest with their geometric structures and colour formed by nature. After creating the mosaic project in the Reynolds Foundation, the desire to combine painting with mosaic pieces has been an aim making more textured and abstracted surfaces. With an existing impressionist painting style using lines of fragmented colours on top of each other creating painterly textures and movement, the added materials to the oil paint creates deeper textures and layers. The mosaic pieces are incorporated to enhance this surface texture and reveal hidden gems.
Spanish
Gemas
Una pintura, utilizando óleos, cera fría, polvo de mármol y mosaicos sobre lienzo, de la artista inglesa Liz Spooner (1953 - ) creada en 2003. Firmada. Sin enmarcar. 90 cm por 90 cm.
Este cuadro, regalo de la artista, fue pintado con motivo de la Exposición 20 Aniversario de la Fundación. Liz, que se mudó a Menorca en 1990, es un miembro muy respetado de la comunidad artística. Hay otras tres obras suyas en la colección de la Fundación: 19.01 'Árbol de la vida', 20.01 '20 mosaicos' y 20.05 'Bougainvilleas'. Ella escribió lo siguiente sobre esta pieza: Los patrones orgánicos en las rocas y otras formas naturales en el paisaje siempre han sido de interés con sus estructuras geométricas y el color formado por la naturaleza. Después de crear el proyecto de mosaico en la Fundación Reynolds, el deseo de combinar la pintura con piezas de mosaico ha sido un objetivo para mí, para conseguir superficies más texturadas y abstractas. Con un estilo de pintura impresionista existente, que usa líneas de colores fragmentados uno encima del otro creando texturas pictóricas y movimiento, los materiales agregados a la pintura al óleo crean texturas y capas más profundas. Las piezas de mosaico se incorporan para realzar esta textura superficial y revelar gemas ocultas.