Comprising a collection of paintings, sculptures and other objects acquired by Jane and Richard Reynolds, often from young artists from the 1960’s onwards.

01.01 Still life with flowers, shell and picture

01.01 Still life with flowers, shell and picture

 
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English

Catalogue number 01.01 

Painting, oils on canvas, by English artist Charles Hardaker (1934 -   ), dated 1950’s. Framed, height 86 cm. width 50 cm. 

Charles Hardaker was born in 1934 and studied at the Birmingham College of Arts and Crafts, and then at the Royal College of Art in London from 1955 to 1958.  He became a member of the New English Art Club (NEAC) in 1969, and a member of the Royal Society of British Artists in 1984.  He mainly paints still lifes, interiors and landscapes, and exhibits regularly, both nationally and internationally. He is a regular contributor to the Royal Academy Summer Exhibition, and has pictures in the permanent collection at the Tate Gallery, in connection with which he wrote in 1996: “But also, things as they are, are as important as any intellectual idea – so that paintings retain strong roots in things seen”. 

 We bought this lovely little picture from Julie Collino (see 87.04) in November 2001. 

Spanish

Bodegón con flores, concha y cuadro 

Número de catálogo 01.01 

Pintura, óleo sobre lienzo, del artista inglés Charles Hardaker (1934 -), fechada en la década de 1950. Enmarcado, altura 86 cm, anchura 50 cm. 

Charles Hardaker nació en 1934 y estudió en el Birmingham College of Arts and Crafts, y luego en el Royal College of Art de Londres, de 1955 a 1958. Se convirtió en miembro del New English Art Club (NEAC) en 1969, y en miembro de la Royal Society of British Artists en 1984. Pinta principalmente naturalezas muertas, interiores y paisajes, y expone regularmente, tanto a nivel nacional como internacional. Es un colaborador habitual de la exposición de verano de la Royal Academy, y tiene cuadros en la colección permanente de la Tate Gallery, sobre las cuales escribió en 1996: “Pero también, las cosas como son, son tan importantes como cualquier idea intelectual, así que las pinturas guardan un fuerte arraigo con las cosas vistas”. 

Compramos esta pequeña imagen encantadora a Julie Collino (ver 87.04), en noviembre de 2001. 

 
10.09 Woodcarving fragment

10.09 Woodcarving fragment

97.12 Lying figures

97.12 Lying figures